Translate

Dienstag, 9. Februar 2010

Super Bowl commercial van Google

Super Bowl commercial van Google

maandag 8 februari 2010

Google heeft tijdens de Super Bowl een eigen commercial uitgezonden. De Super Bowl is de finale van de National Football League en is samen met de finale van de UEFA Champions League een van de best bekeken sportevenementen ter wereld. Afgelopen nacht was de 44e editie van de Super Bowl en dit jaar koos Google ervoor om een eigen commercial uit te zenden.

Google koos voor de video 'Parisian Love' die 3 maanden geleden werd geplaatst op het SearchStories YouTube kanaal. Op dit YouTube kanaal staan diverse korte video's over de producten en gebruikers van Google. Na een groot aantal positieve reacties op Parisian Love wilde het bedrijf de video met een groter publiek delen.

Op zaterdag kondigde de CEO van Google Eric Schmidt al aan dat er een commercial uitgezonden zou worden op Twitter. "Can't wait to watch the Superbowl tomorrow. Be sure to watch the ads in the 3rd quarter (someone said "Hell has indeed frozen over.")".

Een Super Bowl commercial van 30 seconden kost 3 miljoen dollar maar dan is het spotje wel te zien voor meer dan 100 miljoen kijkers. De NFL Super Bowl werd overigens gewonnen door de New Orleans Saints ten koste van de Indianapolis Colts (31-17). Andere reclames die tijdens de Super Bowl werden uitgezonden zijn te bekijken op het daarvoor ingerichte YouTube kanaal, youtube.com/adblitz

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen