Translate

Mittwoch, 18. März 2015

Foto7daagse dag 2 - Klein

De tweede dag van de Foto7daagse, we gaan door!
Bekijk deze email in je browser

Dag 2 van de Foto7daagse

Wat een kleurige start!

Goedemorgen Koos,

Gisteren hebben duizenden mensen gefotografeerd met hetzelfde thema, hoe vet is dat? Overla waar je keek was kleur te zien, super! Verderop in deze mail zie je wat kleurige foto's die mij gisteren zijn opgevallen.
Vandaag gaan we weer foto's maken en onze omgeving verrassen, maar natuurlijk met een ander thema.

Het thema van de dinsdag is ......
 

"Klein"


Mini, wat minder groot, miezerig, pietepeuterig, jong en nog veel meer synoniemen. Maar allemaal klein.

Net als gisteren ga je weer op zoek, maar deze keer naar iets kleins, of je fotografeert klein of wat dan ook. Hou je ogen open en kijk om je heen wat een leuke foto zou kunnen zijn.


Heb je de foto? Dan laat je hem weer zien, al die kleintjes worden dan vanzelf weer een grote :)

Tot morgen weer,
Mischa
Mijn eigen #f7d foto maakte ik bij de haven waar zand werd geschept.
Wat als je je foto hebt gemaakt?
Nadat je de foto gemaakt heb, deel je de foto op het sociale platform dat je gebruikt. Dat kan Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Instagram, Flickr, of wat dan ook zijn. Gebruik dan de hashtag #f7d
Om het voor iedereen duidelijk te maken wat je doet kan je de volgende tekst bijvoorbeeld overnemen: Ik doe mee aan de Foto7daagse, dit is dag 2, "Klein" #f7d

Gebruik van archieffoto's

Soms gebruiken mensen een archieffoto. Alhoewel ik denk dat het mogelijk moet zijn om (ook binnen de korte tijd) een leuke foto te maken dagelijks ga ik het gebruik van archieffoto's niet verbieden. Het belangrijkste doel van de Foto7daagse is dat je plezier hebt in fotografie.

Wil je meer foto's zien?
Zoek op Facebook, Twitter en al die andere socials op de hashtag #f7d. Je kan ook op tagboard kijken of in de Facebook foto7daagse groep

Haal mensen over om ook mee te doen
We zijn gestart met de Foto7daagse. Maar dat houdt niet in dat mensen die zich nog niet hebben ingeschreven niet alsnog mee kunnen doen. Als ze zich inschrijven krijgen de de komende dagen gewoon de mails met de opdrachten en tips. Ken je dus iemand die ook mee wilt doen, wijs ze dan naar de website van de foto7daagse waar ze zich in kunnen schrijven. Ze krijgen dan alle informatie die nodig is om alsnog mee te doen.

Wil je toch niet meer mee doen?
Dat kan, met deze link kan je jezelf uitschrijven of je voorkeuren wijzigen. Wil je bijvoorbeeld je mailadres veranderen, dan kan je dat ook met deze link doen.

Over het mailen van de dagelijkse opdracht.
Het toezenden van mails naar heeeeel veel mensen gaat niet vanzelf. Daar zijn speciale services voor die dat doen. Zeker omdat je als afzender wilt dat mensen je mail krijgen.
Nu is het zo dat sommige providers zoals ziggo, casema, @home en quicknet te pas en te onpas mails blokkeren. Het is niet duidelijk waarom en ik kan daar helaas ook niets aan doen. Zoals al gemeld is het vervelend voor de ontvanger die niets krijgt en frustrerend voor mij, ik word er op aangekeken en het kost me vervolgens weer veel tijd om alles recht te zetten. Tijd die ik liever besteed aan het maken van foto's of het bekijken van jullie foto's
Als je bij één van deze providers zit en ook een alternatief mailadres hebt, dan kan je je voorkeuren aanpassen. Dat doe je onderaan deze mail of met deze link, je komt dan in je scherm met je voorkeuren en je geeft hier gewoon je andere mailadres op. Zelf heb ik goede ervaringen met gmail, maar ook hotmail en livemail werken goed. Ook is het een idee om je provider aan te spreken op het feit dat ze mijn mail blokkeren, wellicht dat dit een volgende keer helpt.
Veelgestelde vragen over de foto7daagse:
Misschien heb je een vraag, over het onderwerp, fotografie, het delen van je foto of wat anders dat te maken heeft met de foto7daagse. Lees dan even verder of je vraag beantwoord wordt in deze mail, of kijk even bij de veelgestelde vragen  op de website.



De Dagelijkse Fototip


Gedurende de Foto7daagse geef ik je elke dag een korte fototip. Op die manier heb je aan het einde van de week niet alleen 7 leuke opdrachten gedaan, ook ben je nog wat wijzer geworden. Deze tips zijn bedoeld voor de beginners in de fotografie. Wellicht ben je al verder, dan kan ik je mijn blog van harte aanbevelen. Je vindt daar verschillende Fotografie Tips & Trucs.

De tip van dag 2, wat betekenen die getallen!
Op je lens en je camera staan vaak verschillende afkortingen en getallen. Weet jij wat het allemaal inhoudt als er op je lens  "AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD" staat?
Om de verwarring wat te verminderen heb ik een artikel geschreven waarin veel van deze afkortingen en getallen staan uitgelegd. Op die manier kom je net wat meer beslagen ten ijs. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen