Translate

Dienstag, 20. Oktober 2015

Fotografeer de maan

Fotografeer de maan

Je hebt vorige maand vast veel foto's voorbij zien komen van de zogenaamde bloedmaan. Ik heb er zelf ook gemaakt, alhoewel om half 4 uit bed gaan niet echt mijn hobby is :)

De volgende dagen zag ik dat er veel 'onscherpe' maanfoto's voorbij kwamen. Op de diverse fora werden vragen gesteld hoe je dat beter kon doen en daar kwamen wel antwoorden op, maar vaak niet helemaal volledig. Dat gaf mij het idee om daar een artikel over te schrijven. Hoe zet je nu de maan op de foto? Dat lijkt allemaal niet zo moeilijk, je moet gewoon even op veel zaken tegelijk letten. Je leest er alles over in dit artikel.

Denk je dat heb ik dus pas weer in 2033 nodig, want pas dan is er weer een bloedmaan? Nou, dat is niet helemaal waar. De maan is met enige regelmaat compleet verduisterd en heeft dan een mooie rode gloed. In juli 2018 is het weer zover. Dat is toch nog wel even weg, maar als je een heldere nacht hebt, dan kan je eigenlijk altijd de maan op de foto zetten. Zeker een leuke oefening om te doen en met deze tips en trucs gaat dat zeker lukken.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen